Contact
Menu

De Helden krijgen alle kinderen buiten

Jeugdhelden. We hebben er als kind allemaal naar opgekeken; die ene geweldige scoutsleidster die echt alles kon, die fantastische turnleraar, die knappe skater ‘van het zesde’. Door hen verlegden we onze grenzen, kropen we tóch over die apenbrug of durfden we plots wel op het podium te staan. 
 

 
 
Helden

Bij Hotel Hungaria wilden we zoveel mogelijk kinderen eenzelfde fascinatie laten beleven. Het programma Helden heeft als missie kinderen zin geven om naar buiten te gaan; dingen uit te proberen, te ondernemen, creatief te zijn en fun te hebben. Daarnaast leren ze ook iets bij over wetenschap, maar altijd met een stoere knipoog

Het merk

Helden werd dan ook een energiek Ketnet-programma rond durf en creativiteit, gedragen door vier gezichten die de ultieme jeugdhelden belichamen: een slimme grapjas, een ontwapenende durfal, een stoere sportieveling en een dapper zangtalent. Week na week bogen zij zich over de grote vragen des levens: kan je een bed laten rijden op wielen? Hoeveel ballonnen heb je nodig om iemand te laten zweven? En is het mogelijk om iemand te vangen in een zeepbel? De meest waanzinnige fantasieën werden werkelijkheid bij de Helden. Techniek en wetenschap op kindermaat. Met veel humor, salto’s, vuistjes en een occasioneel scheetje. Tjiktjak vollenbak

 
 

Doelgroep

Helden is er voor kinderen van alle leeftijden – van 0 tot 100 jaar – maar heel specifiek voor de 6- tot 12-jarigen.

Touchpoints

Met zes seizoenen op de teller en net zo veel afgeleiden - boeken, kledij, gadgets, fandagen, live tours en twee succesvolle bioscoopfilms - is Helden vandaag niet langer zomaar een tv-programma, maar een love brand bij een hele generatie kinderen en hun ouders.