Contact
Menu

Over Hotel Hungaria

Missie

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk.

Ons verhaal

Verhalen krijgen ons in slaap en houden ons wakker. Ze zijn de reden waarom we op reis vertrekken en te lang op café blijven plakken. Ze zorgen ervoor dat we kunnen voelen wat een soldaat in WO II meemaakte en dat we in de huid van een hartchirurg kunnen kruipen zonder ervoor te studeren. Een goed verhaal maakt van een slaapverwekkende voetbalmatch een onvergetelijke. Van een goedkope fles wijn een onbetaalbare. En van een merk dat ver van je bed staat, iets wat je voor geen geld ter wereld meer wil missen in je keuken.

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat doe je door een authentiek en inspirerend verhaal te vertellen. Door ervoor te zorgen dat iedereen aan je lippen hangt, hoe hard de rest ook staat te roepen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling.

We laten mensen emotionele verbindingen maken met merken door storytelling.

Storytelling via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming, want je gaat niet strijden tot level 25 als het verhaal je niet helemaal mee in het spel neemt. Of via winkelinrichting en e-commerce, want je koopt geen producten maar wél het verhaal dat ze vertellen of het verhaal dat ze over jou vertellen als je ze draagt, geeft of serveert. Dat verhaal kan je bijvoorbeeld ook helemaal onderdompelen in een bepaalde tentoonstelling of pop-up. We zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

 

Zo wandelt Dagelijkse Kost al 10 jaar bij honderdduizenden kijkers binnen en vinden dagelijks 70.000 Vlamingen inspiratie voor hun avondeten via het online platform. Voor Toyota Europe maakten we de beklijvende content-reeks DRIVEN en onze #Boerentrots beweging voor Boerenbond oogstte intussen tienduizenden fans in Vlaanderen. Bovendien zijn we als oorspronkelijke tv-makers getraind om content te maken die de consument ook echt wil zien. En onze praktische, down-to-earth ingesteldheid is in de muren van ons hotel gemetseld.

 

Die duurzame storytelling doen we niet alleen. We bouwen per project ecosystemen uit waarbij we talent uit verschillende werelden samenzetten om tot het beste resultaat te komen: onze conceptuele copywriters, videomakers, strategen, designers en digitale marketeers gaan samen met extern talent aan de slag. Dat kunnen freelancers in PR of media zijn maar ook bedrijven gespecialiseerd in VR of data. De verhalen die hieruit komen, worden dan door gefundeerd design en technologie in de juiste vorm gegoten.

Maar ook dat is niet genoeg. Zonder de juiste mediamix en een doordacht communicatieplan zit je daar maar alleen aan je kampvuur, en worden al die straffe verhalen niet gehoord en dus ook niet doorverteld. Daarom wordt elk verhaal dat hierbuiten wandelt, verteld op de juiste plaats, op het juiste moment en aan de relevante communities. Communities met gemeenschappelijke beweegredenen.

Want wij geloven dat een man van 62 en een studente van 24 meer met elkaar gemeen kunnen hebben dan met hun leeftijdsgenoten omdat ze dezelfde interesses en drijfveren delen. Zo kunnen twee vriendinnen van dezelfde leeftijd helemaal into yoga zijn, maar de ene omdat ze nood heeft aan ontspanning en de andere omdat ze gewoon stevigere billen wil. Ze moeten dus op een andere manier benaderd worden. 

Om een goed verhaal te vertellen moet je weten waar mensen behoefte aan hebben. Een consument wil geraakt worden en zich vanuit zijn gevoel identificeren met een merk. Pas wanneer dat gebeurt, resulteert dit in groei.

We vertellen straffe verhalen maar geloven niet zomaar in sprookjes. Het bewijs van deze groei is alleen te vinden in harde data. En de cyclus van datacaptatie, analyse en interpretatie om finaal tot betere resultaten te komen, behoort ook tot onze core business. Meetbare groeiresultaten, zichtbare fans, succesvolle vervolgverhalen en voortdurend bijsturen om ervoor te zorgen dat onze klanten en merken bij iedereen binnenkomen én welkom zijn. Liefst langs de achterdeur. Om verhalen te kunnen vertellen die recht naar hun hart en hun keuken gaan.