Contact
Menu

Strategie

Eerst het slechte nieuws: het is vol in contentland. Als je het niet weet wie je wilt bereiken, en vooral waarom, moet je er niet aan beginnen. En dan nu het goede nieuws: strategie! Strategie, da’s de beknopte term voor een doordacht plan van aanpak. Al komen de ervaren strategen van Hotel Hungaria vast met een nog veel fraaiere uitleg op de proppen. Vóór we verhalen beginnen te vertellen, bieden we jou eerst een luisterend oor. Storylistening vóór storytelling.

 

Strategie

We laten jou en je merk spreken, dromen en fantaseren. Of je nu al concrete communicatiedoelen en marketingcampagnes voor ogen hebt of niet. We luisteren aandachtig om jouw merk en publiek door en door te leren kennen, en ze straks op dezelfde golflengte te zetten. We verzamelen insights via kwalitatieve en kwantitatieve research, rondetafelgesprekken, doelgroep- en concurrentieanalyses en strategische workshops. Het allerbeste nieuws? Als ervaren verhalenvertellers zijn we getraind om content te maken die mensen ook echt willen zien, lezen en horen. Maar eerst dus dé strategie.

Merkstrategie

Je merkstrategie omvat het hoe, wat en waarom van je merk. The bigger picture. De uiterst strategische strategen van Hotel Hungaria helpen je dat grotere plaatje scherp te stellen. Daar hebben ze zelfs hun eigen methode voor - spoiler alert - The Pixar Pitch. Wat betekent jouw merk eigenlijk voor je publiek? Wat maakt jou uniek tegenover je concullega’s? Hoe krijg je een emotionele band met je (potentiële) klanten? Op basis van insights, diepgaande gesprekken, research, data en analyses stellen we samen de merkstrategie of master story op. Het verhaal van jouw merk. De kern van waarom je doet wat je doet. Dé bron van alle verhalen die je straks gaat vertellen. Met zo’n merkbijbel in handen, heb je een houvast voor de toekomst. En weten jij, je collega’s en je klanten waar je merk voor staat, en welk verschil het in de wereld wil maken. 

Zo gingen we samen met Aveve op zoek naar hét antwoord op de vraag: ‘hoe krijgen we de nieuwe generatie Belgen enthousiast om de handen uit de mouwen te steken zonder de bestaande klanten af te schrikken?’. Wij schreven een merkverhaal waarin elke generatie zich kon vinden, én vertaalden die master story in een opgefrist logo, een nieuwe baseline, een frisse visuele en audiovisuele identiteit én een eigentijdse tone of voice. We plaatsen hier alvast heel strategisch deze link als je graag meer over merkstrategie wil horen.

Communicatie- en marketingstrategie

Meer naamsbekendheid! Extra webshopbezoekers! Dubbel zoveel leads! Een hogere ranking in Google! Je communicatiedoelen ken je, maar hoe ga je ze waarmaken en welke KPI’s (key performance indicators) plak je erop? Dat leggen we samen vast in een doeltreffende communicatie- en marketingstrategie die aansluit bij je merkverhaal. We kiezen de kanalen en middelen waarmee jouw boodschap bij je (potentiële) klanten terechtkomt. Wat zeggen we? We zorgen ervoor dat je je publiek niet alleen bereikt. Je raakt, inspireert, overtuigt ze. In die mate dat ze uiteindelijk verliefd worden op jouw merk. Tot achter hun enkels. Toegegeven, die zin leest veel makkelijker dan het effectief is. Daarom zijn wij van Hotel Hungaria er. Zo waren we er ook voor Umicore toen ze met deze vraag op onze hoteldeur klopten: “wij willen meer jonge ingenieurs bereiken!” Het hele verhaal vertellen we hier. We kunnen alvast verklappen dat het goed afloopt.

Contentstrategie

Het internetkerkhof ligt vol knappe verhalen en content die nooit één bezoeker kregen. Behalve dan van de makers en hun lief. Je publiek kan op allerlei manieren je content vinden, maar het is makkelijker als je ze een handje helpt. Een uitgekiende contentstrategie vormt dan het leidmotief, de rode draad, de blauwdruk, het grondthema (bon, je snapt het ondertussen wel). Die verbindt jouw communicatiedoelstellingen met de noden en de gewoontes van je doelgroep. Wie zijn je (potentiële) klanten? Welke interesses hebben ze? Waar hangen ze uit? Wanneer en hoe entertainen, inspireren en informeren we ze best? Welke online en offline content (tekst, beeld, video, infographic, etc.) maak je en hoe produceer, publiceer en beheer je die? Wanneer en hoe evalueer je content om te bepalen of die nog steeds relevant is? Via interviews en data-onderzoek analyseren we bij Hotel Hungaria het gedrag en de informatiebehoeftes van je doelgroep. De antwoorden op àl die vragen staan in jouw fonkelnieuwe contentstrategie. En zo blijft jouw merk geen dode letter.

Video strategie

Video killed the radio star, en daarna killede video doodleuk ook text. Video is een nieuwe taal geworden. Begrijpelijk ook. Wat verkies jij: 50 regels ontcijferen over hoe je mayonaise maakt of onze Jeroen Meus die je voor de camera netjes uitlegt hoe je mayonaise maakt. Boeken uitvlooien over hoe je een teek bij Vlekje verwijdert of snel een video op Beestig.be meepikken? Precies. De videotaal die je als merk kiest, moet aansluiten bij de taal die je publiek spreekt. Aan welk soort video hebben ze iets? Willen ze vermaakt worden? Zoeken ze eerder informatie of inspiratie? Wij helpen je de juiste videotaal te spreken.

Zin om erin te vliegen?

We helpen je graag je plannen te realiseren. Laat ons hier weten voor welke uitdagingen je staat en onze experts nemen snel contact met je op.