Contact
Menu

Content & Creatie

Met een sterke strategie als rode draad, gaan we op zoek naar het best mogelijke verhaal voor jouw merk. Op eigen kracht, of in co-creatie. Jij kiest. De korte inhoud? Lees het hier.

 

Content & Creatie

Bij Hotel Hungaria zorgen we ervoor dat iedereen aan je lippen hangt, hoe hard de rest ook staat te roepen. Hoe? Met een authentiek, aanstekelijk verhaal dat een emotionele band tussen jouw merk en jouw publiek bouwt. Een verhaal met een happy end (en een happy sales- en marketingafdeling). Want door mensen emotioneel te raken, zetten we aan tot actie, tot delen, tot kopen. Anders hadden we net zo goed Hotel Claus of Boon kunnen heten.

Onze succesverhalen komen in veel vormen, altijd aangepast aan jouw publiek: via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs VR, gaming, winkelinrichting en e-commerce …  Waarom onze aanpak werkt? Omdat we elke dag verhalen vertellen voor onze eigen huismerken: Dagelijkse kost bijvoorbeeld. Daar heb je vast wel al eens iets over gehoord, gelezen, bekeken of … je snapt ons wel. We weten dus als geen ander hoe het voelt om een merk uit de grond te stampen en groot te maken. Yup, verhalenvertellers kunnen ook hun handen vuil maken.

Branding & rebranding

Elk merk strak in het pak. Dat is de persoonlijke missie van onze branding- en designafdeling van Hotel Hungaria. Niet eender welk strak pak, natuurlijk. Nee, wij gaan enkel voor dát designkleedje dat jouw merk als gegoten zit. Die look and feel rolt nooit lukraak uit onze Wacom-tablets. Voor we starten, schrijven we eerst een heldere branding strategie. Samen gaan we op zoek naar het unieke verhaal van jouw merk. Zo zorgen we ervoor dat de binnenkant van je merk perfect tot uiting komt in de buitenkant. Zoals de frisse rebranding van Aveve, bijvoorbeeld. En of het nu een logo, flyer, video, winkelinrichting, sociale media post, foto of merchandising is ... elk item dat we ontwerpen, heeft één doel: communicatie. We designen dus nooit voor designers, we designen voor mensen. Jouw publiek. Ziet het resultaat er toevallig toch bekend uit? Dan maken we iets nieuws. Dat beloven we hier, in Lato Normaal, punt 12, bold.

Campagnes

Wat is een campagne? Stel die vraag aan marketingminnend Vlaanderen en je krijgt dit antwoord: een keyvisual,  een teevee- en een radiospot. Juist? Wel als je klassiek denkt. Bij Hotel Hungaria is een campagne dé ideale combo van straffe content, de juiste strategie en de juiste kanalen om een merk voorgoed in de armen van je publiek te laten vallen. Neem nu #Boerentrots, onze campagne voor - opgelet - de Boerenbond. De opdracht: maak Belgen opnieuw fan van de boerenstiel. We spanden gerenommeerde chefs voor onze kar. We maakten van zes BV’s zes Bekende Boeren Vlamingen in de online videoreeks Jobswitch op HLN. Op radiostation Joe werden boeren in de kijker gezet aan de hand van Vlaanderens favoriete gerechten. Via een wedstrijd kon je dan weer een camper winnen om te overnachten in de boerenvelden. Op het festival WECANDANCE kookten chefs met lokale ingrediënten. En als inheemse kers op de taart kwam er het tv-programma Boerenjaar op VIER waarin we een heel jaar tien Vlaamse boerenfamilies van heel dichtbij volgden. Allemaal stukjes straffe content, gelost op de juiste kanalen, met de juiste strategie. Dat is hoe wij als verhalenvertellers graag campagne voeren. En als je dat écht graag wil, maken we uiteraard ook een straffe keyvisual, en een geweldige tv- en radiospot.

Contentmarketing

Wegklikken, wegzappen, weglopen … mensen zijn niet echt weg van reclame. Daarom zeggen wij bij Hotel Hungaria: “de beste reclame voelt niet als reclame”. Wacht even ... Is reclame dan slecht? Helemaal niet. Zonder reclame zouden veel merken vandaag geen gezicht hebben. Maar reclame strooi je, via de inkoop van mediaruimte, over de mensen uit. Of ze nu willen of niet. Content maak je voor de lezer, de kijker, de gebruiker. Wij verpakken jouw merkverhaal in een vorm die jouw publiek graag bekijkt, beluistert of gebruikt. Relevante content entertaint, inspireert of informeert. Hoe je stoofvlees voor vier, en één portie vegetarisch stoofvlees voor zoonlief, maakt. Wat vrijend Vlaanderen lekker vindt, en wat niet. En speciaal voor alle mama’s en papa’s: gekke apen die je kroost op zondagochtend entertainen, zodat je euh, samen aan yoga kan doen. In trio met Ingeborg. Kort gezegd: contentmarketing bevrijdt ons allemaal van onnozele vormen van reclame door iets interessant aan te bieden. En daar is iedereen wél weg van.

Copywriting en SEO

“Page 2 of Google is the perfect place to hide a dead body”.  Yup, pagina 2 van Google stinkt. Je merk wordt dus maar beter snel gevonden. SEO staat voor Search Engine Optimization. Als je SEO goed aanpakt, verschijn je hoger in de zoekresultaten, en vinden mensen en zoekmachines jouw website (en dus jouw merkverhaal) in een klik terug. Neem nu BEESTIG van Aveve. BEESTIG is er voor iedereen met een groot hart voor dieren en weinig geduld voor eindeloos surfen op lelijke websites. Via goeie SEO brengen we elke dag dierenvrienden snel bij de juiste content. Nog een gouden verhaal: de Umicore Gold Shop. Dat lees je goed: Umicore heeft een online goudwinkel. Hotel Hungaria optimaliseerde de website en de SEO waardoor de webshop meteen van de 50ste naar de 5de plaats in Google sprong. En het mooie is: al die digitale ervaring is bij Hotel Hungaria in de muren gemetseld. Het beste bewijs? Jij, die nu dit artikel geïnteresseerd aan het lezen bent, na je Google-zoekopdracht.

Zin om erin te vliegen?

We helpen je graag je plannen te realiseren. Laat ons hier weten voor welke uitdagingen je staat en onze experts nemen snel contact met je op.