Contact
Menu

Media & Advertising

Door de grote voordeur van Hotel Hungaria wandelen elke dag een pak  entertainende, informerende en inspirerende verhalen de wijde wereld in. Maar we willen natuurlijk ook dat die verhalen gezien, gehoord en gedeeld worden. Daarom zetten we sterk in op de slimme distributie van de content die we maken.

Advertising & Media

Bovendien beheren we actief het advertentiebudget van het grootste deel van onze klanten. Of het nu een video, een artikel, een ((v)blog)post, een podcast of een tv-programma is. We willen het juiste publiek, op het juiste moment, op de juiste plaats bereiken. Zo zorgen we ervoor dat jouw merk binnenkomt én welkom is. Liefst langs de achterdeur. 

Performance marketing

Of het nu om de conversie van een online winkel of de footfall van een bakstenen winkel gaat, bij Hotel Hungaria vertrekken we altijd vanuit het gewenste eindresultaat. Daar bouwen daar we de mediamix rond op. In een wereld van GRP’s, CPC’s, CPM’s en Swipe Up’s zorgen we ervoor dat jouw doelstellingen en de resultaten steeds op elkaar aansluiten, en laten we jouw campagnes op verschillende media en kanalen optimaal verlopen. Anders gezegd: performance marketing. Binnen performance marketing bieden we bij Hotel Hungaria onder meer deze diensten aan: native advertising (met een artikel op bijvoorbeeld HLN.be of Nieuwsblad.be adverteren), sponsored advertising (in de vorm van gastblogs of artikels adverteren op andere websites), affiliate marketing (waarbij we een partner een commissie toekennen als ze een verkoop genereren), social media advertising (op Facebook, Instagram, Twitter …) en zoekmachinemarketing (op bijvoorbeeld Google, Bing of YouTube). Zo blonken we de Gold Shop van Umicore op. We optimaliseerden de website en de SEO, waardoor de webshop meteen van de 50ste naar de 5de plaats in Google sprong. En omdat we enkel voor goud gaan, schaven we nog elke dag aan de verkoopstrategie om de resultaten te optimaliseren. Met analyses en bijsturingen van de advertenties streven we ernaar om de kosten per doelstelling zo laag mogelijk te krijgen en de return on investment zo hoog mogelijk. Dat is performance marketing. Wat zeggen we? High performance marketing zelfs.

Influencer marketing

Een nieuwe generatie consumenten vraagt om een nieuwe marketingaanpak. Influencer marketing is daar een mooi voorbeeld van. Bij Hotel Hungaria werken we dagelijks met influencers. Zowel via langetermijn- als kortemijnpartnerships, en op verschillende niveau’s. We werken samen met macro influencers voor hun bereik, met micro influencers voor hun kwaliteit en digital creatives voor hun creativiteit om jouw verhalen naar buiten te brengen. In een unieke samenwerking organiseerden we samen met Onderwijs Vlaanderen en radiozender MNM The Masked Party: een digitaal feestje voor alle middelbare scholieren om hard te feesten en hun hart te luchten. Het werd een avondje vol live optredens, vette beats én ontmoetingen met de favoriete influencers van jong Vlaanderen. Op de virtuele festivalweide verwelkomden we bijna 2.500 jongeren. Zelf laten wij ons niet snel beïnvloeden. We gaan altijd op zoek naar influencers wiens leefwereld heel nauw aansluit bij de normen en waarden van jouw merk. En we geven ze de vrijheid om creatief om te gaan met jouw merk. Of ze nu influencen op Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, Snapchat of hun blog. 

Adverteren op radio & tv

Zijn radio en tv voltooid verleden kijktijd? Nee hoor. Dagelijks zitten er nog miljoenen consumenten aan hun toestel gekluisterd. Daarom nemen we deze ‘oude media’ nog graag mee in onze mediaplannen. En we vullen ze graag aan met ‘nieuwe’, zoals addressable TV, online radio advertising, podcasts en Spotify. Zo maakten we voor De Tijd De Tijd Vooruit podcast. In die reeks ging journalist Bert Rymen met acht toonaangevende ondernemers en onderzoekers in gesprek over onze toekomst. Als je dus je content wil delen met je publiek via de kanalen van onder andere DPG Media, SBS Belgium en VAR, dan ben bij ons aan het juiste adres. We stellen graag een mediaplan op maat op zodat jij kan adverteren waar je klanten zitten. 

Digital advertising

Een gerimpelde scrollduim. Iedereen heeft ‘m. We besteden dan ook veel van onze tijd online. Daarom servicen wij van Hotel Hungaria onze klanten met campagnes op sociale media (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Twitter …), in zoekmachines (denk maar aan Google, YouTube, Bing en Amazon), op websites en op marktplaatsen zoals bol.com en amazon.nl. Uiteraard enkel op dié kanalen waar jouw publiek het meeste tijd doorbrengt. Nu we het toch over rimpels hebben. Strijkmerk Seb Calor klopte bij ons aan met deze vraag: ‘maak Belgen warm voor het genot van een perfect gestreken was’. Na een onderzoek naar het online gedrag van het doelpubliek stoomden we de juiste kanalen klaar en bouwden we de wasdraadfrisse website love.calor.be. Via interessante blogposts, video’s met insider tips, een strijkgids, socialmedia-accounts, een frisgewassen Pinterest-account en een welriekend YouTube-kanaal maakten we strijkfans voor ‘t leven. Om ervoor te zorgen dat alles mooi in z’n plooi valt, meten we telkens de effectiviteit. Dus, wil je digitaal leads aantrekken en converteren naar klanten in een B2B omgeving? Wil je online B2C-producten verkopen? Wil je een e-community bouwen? Al die digitale uitdagingen klinken ons als een strijkkwartet in de oren. 

Zin om erin te vliegen?

We helpen je graag je plannen te realiseren. Laat ons hier weten voor welke uitdagingen je staat en onze experts nemen snel contact met je op.