Contact
Menu
calor Created with Sketch.

Online plooien gladstrijken voor Seb Calor

Seb Calor

De vraag

Strijken. Krijg je al rimpels van eraan te denken? Vroeger begrepen we dat. Volledig. Tot we het Calor Team tegenkwamen. Nog nooit heeft er iemand ons zo warm gekregen om aan onze strijk te beginnen. Hun vraag: de rest van het land even enthousiast krijgen en hen overtuigen van het genot van perfect gestreken was.

 

Ons antwoord

We bouwden voor Calor een community van enthousiaste volgers. Hiervoor deden we eerst onderzoek naar het online gedrag van de klanten. Daaruit bleek dat die maar al te graag in interactie gaan met hun merk. Met deze informatie stoomden we de kanalen klaar om rechtstreeks te communiceren zodat we samen met Calor heel wat bruikbare data konden verzamelen. 

 

Het resultaat was de opgefriste website love.calor.be met stapels en stapels content voor starters en gevorderden. Van interessante blogposts en video’s tot insider tips van onze expert en een online gids om te downloaden. We ontwikkelden ook Franstalige en Nederlandstalige socialmedia-accounts, een frisgewassen Pinterest-account en een welriekend YouTube-kanaal. Kortom, er kwam terug stoom uit Calor.

 

De online gids zorgde er voor dat we e-mailadressen konden genereren. En de was, plas en socialmedia-accounts begonnen op volle toeren te draaien. Mensen reageerden. Maar helaas niet alleen positief. De accounts kregen heel wat klachten te slikken van consumenten die niet zo tevreden waren over producten. Daarom zijn we samen met Calor het project ‘Sorrytelling’ opgestart.

 

Sorrytelling had één duidelijk doel: gepast en snel reageren op ontevreden consumenten. Met een duidelijk resultaat want Calor ging van een 1-ster rating naar een 4- en zelfs 5-ster rating. Bijsturen en snel reageren is de boodschap online. Toen we bijvoorbeeld merkten dat een video met een host die in de living stond te strijken niet goed werkte in Wallonië, deden we meteen onderzoek naar hoe dat kwam. Dat bleek een cultureel verschil te zijn; in Wallonië strijken ze nu eenmaal niet in de living. De host werd vervangen door grafiek op beeld en de video deed het erna prima.

 

Na al deze inspanningen ligt Calor nu bij Google op de bovenste plank. En als je één van de touchpoints van de online community bezoekt, hoor je bij-na een strijkkwartet.