Contact
Menu

Een virtuele kortingsclub voor SKM

Club VIP SKM

De vraag

Shoppen bij SKM staat gelijk aan eindeloos veel keuze, knappe kwaliteit, extra services en vooral 10% klantenkorting op je volgende aankoop. Altijd. Zo spaar je al winkelend een mooi shopbudget bijeen. Tot zover geen probleem, alleen ... ‘klantenkorting’ klinkt nogal ‘gewoon’ en dat is SKM verre van. Daarom vroeg SKM aan Hotel Hungaria om het kind een naam te geven.

Ons antwoord

Shoppen bij SKM, da’s goed voor je uitstraling en je portemonnee. Ruim 80.000 SKM-klanten genoten al van 10% korting op hun aankopen. Hoog tijd om hen samen te brengen in de grootste en mooiste kortingsclub van het land: Club VIP by SKM. Dat is dé plek waar klanten hun persoonlijke klantensaldo kunnen bekijken en besteden.

We werkten een nieuw logo en een creatieve campagne uit om het kortingsprogramma van de winkel een duwtje in de rug te geven. Onze designers ontwierpen het Club VIP-logo als onderdeel van een volledig nieuwe SKM-logofamilie. Daarnaast rolden we een creatieve campagne op online en offline kanalen uit.

Club VIP is een club met een exclusieve uitstraling waar iedereen wil bijhoren. Dat idee trokken we door in een key visual, campagnevideo, gepersonaliseerde direct mailing en afgeleiden. De hoofdrol in het campagnebeeld is weggelegd voor één essentieel element: de gordijnen van het pashokje. De zijdezachte, fluwelen gordijnen doen immers denken aan de ingang van een chique club. Ze hangen halfopen om nieuwsgierige kijkers een sneak peek te geven. Tegelijk benadrukken ze de exclusiviteit van SKM als belevingswinkel.

Door de combinatie van creatieve storytelling en de juiste mediamix passeerde de naam ‘Club VIP by SKM’ langs de ogen en oren van iedereen die het wilde zien en horen: van printadvertenties in De Zondag en NINA Magazine tot online banners, SEA, display en social advertenties en een reportage op ATV. Bijna 13.000 trouwe klanten ontvingen ook een gepersonaliseerde direct mailing in hun brievenbus met het bedrag van hun openstaande shopbudget erin. Die persoonlijke aanpak werkte, want een bovengemiddeld aantal klanten bracht kort daarna een bezoek aan SKM of de SKM-webshop (www.skm.be) om één of meerdere aankopen te doen.

Met een redemptie van meer dan 4% en een omzetstijging van +20% is deze actie een groot succes! Voor herhaling vatbaar!

Dominique Somers, zaakvoerster SKM