Contact
Menu

Een VIP-branding voor SKM

Studio Stitch by SKM

De vraag

 

 

Als grootste kledingwinkel van België kan SKM uitpakken met meer dan 200 trendy modemerken onder hetzelfde dak én tal van extra voordelen zoals gratis styling, een eigen naaiatelier en een gezellige bistro. Daarbovenop biedt de multibrandstore uit Aartselaar steevast 10% korting op de volgende aankoop. Kortom, klanten zijn koning en VIP tegelijkertijd bij SKM. Om die unieke SKM-beleving extra in de verf te zetten en de herkenbaarheid van het merk SKM te vergroten, vroegen eigenaars Steven en Dominique om de services in een nieuw visueel jasje te steken.

Ons antwoord

 

 

We bouwden een nieuwe logofamilie rond de bestaande services en een aantal nieuwe diensten van SKM. Vijf broertjes en zusjes die duidelijke gelijkenissen vertonen, maar toch hun eigen identiteit behouden. Samen vormen ze een samenhangend geheel die de klasse en kwaliteit van het merk SKM versterken.

Look & feel

Elke service kreeg een eigen vorm of embleem die de inhoud van de dienst symboliseert. De vorm van een make-updoosje is voor de SKM Beautique, het dienblad symboliseert de SKM Bistro, en ga zo maar door. In combinatie met de frisse pastelkleuren, de hedendaagse lettertypes en de signatuur ‘by SKM’ vormen ze een sterk samenhangende logofamilie die de likeability en herkenbaarheid van SKM meteen de hoogte in doet schieten.

De SKM-beleving

De nieuwe visuele identiteit benadrukt ook de unieke positionering van SKM. Het is namelijk niet zomaar een kledingwinkel. SKM brengt service, kwaliteit en mode samen in de grootste multibrandstore van het land met de look & feel van een gezellige boetiek én tal van extra services. Kortom: SKM, da’s shoppen zoals je dat nergens anders kan en dat stralen de logo’s ook uit.

Hotel Hungaria begreep meteen wat we nodig hadden voor onze nieuwe logofamilie. Ze combineerden esthetiek met strategie en maakten het verhaal compleet met sterke communicatie!

Dominique Somers, SKM