Contact
Menu

Met UCLL in de bres voor jongeren met studiekeuzestress

Header UCLL

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuh. Dat is vaak het enige dat scholieren kunnen uitbrengen als je hen vraagt naar wat ze later willen studeren. UCLL zocht en vond in Hotel Hungaria een communicatiepartner om jongeren te helpen bij het maken van de geknipte studiekeuze, én een move naar de hogeschool van de Moving Minds.

De vraag

 

Na een pitch koos hogeschool UCLL (University Colleges Leuven-Limburg) voor Hotel Hungaria als creatieve communicatiepartner. Hun vraag: hoe kunnen we als één van de grootste, Vlaamse hogescholen nog meer Moving Minds opleiden? 

Ons antwoord

 

Het maken van de juiste studiekeuze bezorgt veel jongeren twijfel en stress. Terwijl studeren, en bezig zijn met de toekomst, net iets leuks zou moeten zijn. Maar hoe kan je als 17- of 18-jarige weten wat de juiste keuze is terwijl je bedolven wordt onder een lawine aan folders, social posts en mails? Wij gingen in die enorme berg aan informatie op zoek naar een andere manier om jongeren te ontstressen en écht verder te helpen met hun studiekeuze. 

 

De meeste hogescholen praten over zichzelf, maar ze praten niet over de zaken waar jongeren mee bezig zijn. Dat wilden we omdenken.”

 

- Bout Holtof, Creatief Directeur bij Hotel Hungaria

De campagne

 

Relax, UCLL helpt je ontdekken wat jou movet. Iets wat jou vandaag al beweegt en waar je anderen straks mee in beweging krijgt, iets dat je boeit of net boos maakt, iets waar je stuk om gaat en waar je de wereld straks een stukje beter mee kan maken, iets dat jou vandaag raakt en waarmee je later ook ergens raakt”. Met die geruststellende boodschap maakten we het hele academiejaar lang maken jongeren warm voor de Infodagen, Openlesdagen, de Online Studiekeuzemarkt en de individuele opleidingen van UCLL. 

De meeste jongeren hebben in hun prille leven al heel wat goede keuzes gemaakt. Die keuzes kunnen richting geven aan hun studiekeuze. Vandaar het advies: ‘Move naar een studie die jou movet’. Met die sterke campagnelijn hielden we jongeren - en bezorgde ouders - een spiegel voor in campagnes op Instagram, YouTube, Facebook, WhatsApp, Tinder en TikTok. Voeg daarbij stukjes snackable content, een compleet nieuwe beeldtaal en fris taalgebruik, en je zit pal in de gevoelswereld van jongeren. 

 

“We hebben voor Hotel Hungaria gekozen omdat ze een grote passie tonen voor onderwijs en duidelijk de taal- en gevoelswereld van jongeren kennen. De nieuwe campagne toont ook die frisse, moderne aanpak en sluit goed aan bij waar UCLL voor staat met haar Moving Minds visie.”

- Jan Withofs, Marketing & Communicatiedirecteur bij UCLL