Contact
Menu

De hele wereld over de vloer bij Quick-Step

Kind morst eten op een Quick-Stepvloer

De vraag

Een mooie en kwaliteitsvolle vloer is altijd een goeie binnenkomer. Dat moet je Quick-Step niet meer vertellen. Dit op en top Belgische merk is één van de meest toonaangevende spelers in de internationale vloerbekledingssector. Om nog meer consumentenharten te veroveren, schakelde het de hulp van Hotel Hungaria in met één duidelijke opdracht: “Giet het typische Quick-Step DNA in een televisiespot die even inspirerend en tijdloos is als de vloeren die we leggen.”

Ons antwoord

Bij Quick-Step koop je een vloer voor het leven. Wij bedachten voor de vloerenfabrikant een televisiespot, online afgeleiden en een billboard voor het leven.

In de televisiespot kaderen we Quick-Step als een duurzaam en inspirerend interieurmerk door échte, herkenbare momenten te tonen. We bleven bewust weg van een commercial vol ‘picture perfects’ en onrealistische plaatjes. In plaats daarvan kozen we voor authenticiteit en warmte. Want Quick-Step vloeren zijn er voor een thuis waarin volop geleefd mag worden, zonder limieten.

Quick-Step heeft ook internationale ambities. Het verhaal de wereld laten rondgaan, was dan ook deel van de opdracht. Zo gezegd, zo gedraaid. De high-end televisiecommercial is niet alleen in België, maar ook ver daarbuiten te zien. Van Rusland tot Australië. Om alles verstaanbaar te maken, zorgden we voor voice-overs en ondertiteling (Pools, Italiaans …). Ook de muziek die je hoort is, samen met twee extra nummers voor toekomstige projecten, speciaal gecomponeerd volgens het Quick-Step DNA.

De televisiespot is de basis voor online afgeleiden voor TV on demand en web. Met dezelfde beelden maakten we ook een billboard dat gelinkt is aan het tweede seizoen van Huis Gemaakt (VTM).