Contact
Menu
Foodmaker_logo (1)-svg

3 lokaal geteelde televisiespots voor Foodmaker

Case Foodmaker

Na een nieuwe huisstijl, de vernieuwde restaurantbeleving en een marketingplan, brachten we de biovelden en de lekker gezonde gerechten van Foodmaker voor het eerst op televisie. Drie overheerlijke televisiespots waarvan het water je in de mond loopt. Afkruiden deden we met de typische Jeroom touch.

De vraag

 

Foodmaker, aka The Good Food Fighters, voert elke dag strijd om gezond eten makkelijker én lekkerder maken dan ongezond eten. Zonder smaakversterkers, maar wel met een eigen restaurantketen, een duurzame samenwerking met Delhaize en een nieuwe app komt Foodmaker elke dag een stapje dichter bij hun missie: gezonde voeding voor iedereen toegankelijk maken

Een (h)eerlijk verhaal en heel wat nieuwigheden die vragen om gedeeld te worden met het grote publiek, en dus klopte Foodmaker bij Hotel Hungaria aan met de vraag: “Willen jullie jullie tanden in ons verhaal zetten en het vertalen in een televisiespot?” 

Ons antwoord

 

In samenwerking met Studio Wauters en Jeroom, cartoonist en creatief directeur van Foodmaker, serveerden we het verhaal van al dat overheerlijke en plantaardige lekkers in drie gangen televisiespots. Eentje om de nieuwe app in de kijker te zetten, een tweede om de alsmaar groeiende restaurantketen te verheerlijken (pun intended) en een derde om de samenwerking met Delhaize te promoten.

Online krijgen de spots een (ezels)staartje

 

Van de drie 30-seconden spots maakten we ook een extended version van 90 seconden voor alle digitale kanalen en de televisieschermen in de Foodmaker-restaurants. Verwacht je aan iets met ezels ‘melken’, ezel-rijden en een hele stapel kartonnen dozen. Zeker kijken dus. En vooral proeven.

Begin april bekeken we samen met Hotel Hungaria hoe we de klantbeleving in onze restaurants en online konden versterken. Ze hielpen ons ook met de opening van een nieuw restaurant, onze huisstijl en het marketingplan voor onze mobile app. We kennen Hotel Hungaria allemaal van hun videoproducties, dus waren zij ook de aangewezen partij om onze eerste tv-spot mee te produceren. We hebben heel wat nieuwigheden om aan te kondigen en zijn blij om dit met een creatief concept op tv te kunnen doen.”

Lieven Vanlommel, CEO Foodmaker