Contact
Menu

Hoodie steekt de Brusselse ket in Ketnet

Likes! Likes! MEER LIKES! Jongeren zijn tegenwoordig ongezond vaak met hun online imago bezig. We willen jongeren inspireren om dichter bij zichzelf te blijven. 

 
Hoodie

Het merk

In een wereld van veel uiterlijk vertoon wil het merk Hoodie jongeren stimuleren om zichzelf te ontplooien vanuit innerlijke kracht, eerder dan vanuit de drang naar externe bevestiging. Hoodie is een spannende en stoere Ketnet-fictiereeks over Pieter, een doodnormale jongen. Zonder magische krachten of bovennatuurlijke kennis. Maar wel met een uitzonderlijk talent voor avontuur én parkour, de coole sport waarbij je van het ene obstakel naar het andere springt. Dat talent gebruikt Pieter om samen met zijn vrienden onrecht te bestrijden in de stad van hun hart: Brussel. Met Hoodie brengen we deze metropool - die te vaak onbekend en onbemind blijft - naar de Vlaamse kijker, en laten we zien hoe ze kan bruisen van fun, creativiteit, diversiteit en héél veel coolness.
Hoodie gaat niet enkel over fysieke obstakels overwinnen maar wil jongeren ook leren om te vertrouwen op zichzelf en om mentaal hun grenzen te verleggen. Want het leven is nu eenmaal één groot parkour vol onverwachte wendingen en pijnlijke valkuilen.

Doelgroep

Hoodie is er voor alle kijkers van 6 tot 12 jaar, met dat verschil dat deze reeks doelbewust mikt op de bovengrens. Met hedendaagse urban thema’s, een soundtrack die pompt van de hiphop en supersnelle beeldtaal. 

Touchpoints

Eerst en vooral zijn er de drie tv-seizoenen op Ketnet, goed voor 156 afleveringen. En – hoe kan het ook anders? – een lijn met coole hoodies. Daarnaast komen er ook boeken en als kers op de taart een alternatieve city tour samen met Visit Brussels.