Contact
Menu

Samen met Test Aankoop bouwen aan een slimme campagne

Samen Slimmer

De vraag

In een wereld van foute aankopen, misleidende garanties en bouwdisputen heb je als consument nood aan iemand aan je zijde. Iemand die altijd de waarheid zegt, kleine letters groter maakt, of een leger advocaten uit zijn mouw kan schudden als het echt nodig is. Test Aankoop is al jaren de onafhankelijke rots in de branding voor veel consumenten. Maar die rots staat daar alleen sterk als er genoeg leden zijn. En dat ledenbestand had niet alleen een uitbreiding maar ook dringend een verjongingskuur nodig. De vraag was dus heel concreet: bezorg ons een emotionele campagne die awareness en conversie combineert, op lange en korte termijn kan ingezet worden en als belangrijkste doel heeft: nieuwe leden aantrekken.

 

Ons antwoord

Als je slim samenwerkt, sta je sterker en bereik je meer. Bijen weten dat, mieren weten dat en dankzij onze campagne weten consumenten dat nu ook. ‘Samen Slimmer’ is een inzicht dat kan dienen voor alles wat Test Aankoop te bieden heeft. Nu en in de toekomst. Want dankzij gedeelde kennis weet je beter welke producten je best koopt. Met z’n allen sta je sterker als er iets fout gaat bij een boeking of bestelling en als je samen iets aankoopt kan je zelfs vaak een veel betere deal krijgen.  

De eerste golf van de campagne focuste op een confronterend onderzoek. We vroegen aan zo’n 1500 landgenoten hoe zij omgaan met foute aankopen en consumentenproblemen. Die verontrustende resultaten deelden we via pers, sociale media en de nationale radio. Alles leidde naar het platform samenslimmer.be. De boodschap was luid en duidelijk: de Vlaming gooit gigantisch veel geld weg. Hoog tijd om Samen Slimmer te worden en met dat weggesmeten geld eens goed op vakantie te gaan.