De vraag
Het Belang van Limburg, de krant voor en door Limburgers, kwam bij ons op Hotel met enkele heel concrete vragen: help ons merk te digitaliseren in kanalen en verhalen, een duidelijke community te definiëren, de juiste strategie te bepalen, het verhaal uit te dragen, verbinding te creëren en onze papieren katernen in multimedia-formats te gieten.
Ons antwoord
Tijdens een tweedaagse workshop maakten we samen met hen een SWOT-analyse, brachten we hun data, doelen en plannen in duidelijke kaart, bepaalden we hun customer journey, hielden we een creatieve brainstorm en leerden we hen hun eigen fans kennen.
Het resultaat
Het Belang van Limburg kreeg op basis van de resultaten van deze workshop: een omschrijving van hun fans, het grotere verhaal, een glasheldere doelstelling, creatieve inspiratie voor campagnes volgens het 3H model (hero, hub, hygiene) en een aanbeveling hoe dit concreet verder aan te pakken. Hiermee gingen ze achteraf zelf aan de slag en zo schreven ze geschiedenis. Dat laatste deden ze natuurlijk daarvoor ook al wel.