Contact
Menu

Een onafhankelijk experiment voor Test Aankoop

Case Test Aankoop

De vraag

 

Zeg maar gerust ‘vragen’, want veel consumenten zitten vandaag met een heleboel vragen. Over de torenhoge energieprijzen bijvoorbeeld: ‘welke energieleverancier past het best bij mij?’ en ‘zou ik beter switchen?’. Niemand anders dan Test Aankoop kan die vragen beter beantwoorden. Waarom? Omdat Test Aankoop 100% onafhankelijk en volledig neutraal is. Geen producentenpraatjes dus, maar eerlijke antwoorden die ons allemaal helpen om de juiste en prijsbewuste keuzes te maken. Dat doet Test Aankoop vandaag al voor haar 300.000 leden, maar eigenlijk is de onafhankelijke consumentenorganisatie er voor ons allemaal. En dat verhaal wilden ze graag vertellen.

Ons antwoord

 

We konden dat verhaal vertellen in een typisch reclamespotje, of gewoon bewijzen. We kozen bewust voor dat laatste. In een onafhankelijk experiment bracht Hotel Hungaria 36 mensen samen en vuurde er een reeks vragen op af. Bijvoorbeeld: ‘was je al eens het slachtoffer van phishing?’ en ‘Vind je de energieprijzen te hoog?’ Wie zich aangesproken voelde, moest een stap naar voor zetten. Na 8 vragen bleef niemand meer over. Anders gezegd: 100% van de Belgen heeft baat bij een onafhankelijke consumentenorganisatie.

Met de beelden van het experiment werd een televisiespot en social content gemaakt. Op Facebook brachten we herkenbare portretjes en in Instagram Stories konden mensen met de vragen-sticker hun bezorgdheden delen. En terwijl we in de televisiespot kennismaken met de bekommernissen van de gemiddelde Belgische consument, duiken we in het nieuwe radioformat in het hoofd van individuele consumenten. We ontdekken vragen waar we eigenlijk allemaal mee worstelen. Telkens met het antwoord: blijf niet met je vragen zitten. Test Aankoop beantwoordt ze. 100% onafhankelijk, volledig neutraal.  

 

Hotel Hungaria begrijpt ons DNA heel goed: de bewuste keuze om onze maatschappelijke relevantie met een experiment aan te tonen en niet op een typisch reclamische manier te vertellen, vind ik sterk.

Bettina Wasteels, Head of Marketing en Sales bij Test Aankoop