Contact
Menu

Een fris groen rebrandingsblaadje voor AVEVE

AVEVE branding

De vraag

AVEVE, dat was ‘Tuin, Dier, Bakplezier’. Die baseline dekte al jaren functioneel de lading. Maar tijden veranderen en winkelconcepten volgen nu eenmaal tijden. Daarom besloot AVEVE om klanten niet langer functionele rayons met producten aan te bieden, maar een groene beleving die zin geeft om de handen uit de mouwen te steken. Om dit nieuwe verhaal te vertellen en vorm te geven, checkten ze in bij Hotel Hungaria.

 

Ons antwoord

Het wat functionele magazijngevoel van AVEVE maakte in enkele flagshipstores plaats voor een frisse belevingswinkel met een nieuw en inspirerend assortiment. Klaar voor de jongere Instagram-generatie. Maar hoe krijg je die generatie enthousiast voor zo’n verandering zonder bestaande klanten af te schrikken? 

We schreven een manifest waar elke generatie zich in kon vinden; een lofzang over het goeie leven en een inspirerende strategie die focust op de dag plukken en ook op alles wat er in je tuin groeit. Om er samen van te kunnen genieten. Daaruit ontsproot de nieuwe baseline: “Hier groeit plezier.”  En uiteraard ook in het Frans: “AVEVE, le plaisir ça se cultive.”

Die baseline stuurden we de wereld in via een nationale radiocampagne en een nieuwe herkenbare tune. In de radiospotjes schoven we telkens een beleving naar voren die vertrekt vanuit een AVEVE-product. Bijvoorbeeld een zalig moment tussen een moeder en haar zoontje die samen met de handen in volle grond kerstomaatjes planten of een onvergetelijk kinderfeestje met een zee van pannenkoeken. Content waardoor je geïnspireerd wordt om alles wat je koopt echt te gebruiken en AVEVE te koppelen aan mooie herinneringen en zalige momenten.

Daarnaast ontwikkelden we ook een nieuw brandbook met nieuwe lay-outs voor folders, een splinternieuwe visual identity, een duidelijke tone of voice en een strak redesign van verschillende touchpoints in co-creatie met AVEVE. Uiteindelijk kon niemand ernaast kijken: le nouveau AVEVE est arrivé.