Contact
Menu

Authentieke employer branding voor Umicore

Umicore Employer Branding

De vraag

Umicore vond het moeilijk om jonge ingenieurs te vinden. Daarom briefte Umicore ons om een employer branding movie te maken met als doel om op een emotionele en gedreven manier nieuwe werkkrachten aan te trekken.

Daarnaast was er ook de vraag om via een sociale mediacampagne uit te leggen hoe ze ingenieursstudenten steunen die elektrische wagens bouwen die concurreren in internationale wedstrijden. 

 

Ons antwoord

De film, geshoot binnen de verschillende afdelingen van Umicore over de hele wereld, toont dat er geen weg is naar duurzame energie zonder de tonnen energie van toegewijde werknemers. En brengt een heel technische job op een heel toegankelijke en emotionele manier in beeld.

Daarnaast zet de socialmediacampagne ‘Powered by Umicore’ al drie jaar uiterst milieuvriendelijk spotlights op verschillende inspirerende ingenieursstudenten en hun race naar een betere planeet. Om dit betaalbaar en haalbaar te maken lieten we de teams hun eigen content shooten, na een opleiding door ons. Dit bleek niet alleen budgetvriendelijker maar ook een pak authentieker. Zij maken sindsdien zelf alle beelden, wij monteren. Een erg duurzame storytellingstrategie naar een jonge, moeilijk te bereiken, doelgroep.

Resultaat

Dankzij deze efficiënte manier van werken kan Umicore jaarlijks 30% meer content maken voor hetzelfde budget. Dit, samen met een heel strakke social strategie, zorgde ervoor dat we die moeilijk bereikbare jonge ingenieurs toch te pakken kregen.