Contact
Menu

Aan het stuur voor de content van Toyota Europe

Samantha Payne

De vraag

Hoe vertaal je de merkwaarden van een autoconstructeur naar een groot publiek, aan de hand van unieke en innemende videocontent? 

 

Ons antwoord

Met DRIVEN lanceerden we een branded contentreeks die deze keer niet op de wagens van Toyota, maar wel op de mensen die ermee rijden focust. We kozen er met andere woorden voor om de merkwaarden te laten belichamen door mensen met een sterke drive, in lijn met het DNA van Toyota. Stuk voor stuk portretteerden we straffe personen, gedreven om te ontdekken, te vernieuwen en daarmee de wereld een beetje te verbeteren. We brachten hun inspirerende verhalen en maakten van hen waarachtige merkambassadeurs.   Neem bijvoorbeeld Kaizen, één van de kernwaarden van Toyota. Dit Japanse concept staat voor de constante drive naar verbetering en het steeds weer uitdagen van jezelf. Om die merkwaarde te illustreren, klopten we aan bij sterrenchef Nick Bril, eigenaar van het veelgeprezen restaurant The Jane in Antwerpen. We volgden Nick naar Japan, waar hij zich op een culinaire zoektocht naar passie en perfectie liet uitdagen door een echte sushimeester. Om net als het merk Toyota zijn grenzen te verleggen en zich eindeloos te blijven verbeteren.    In een andere aflevering van DRIVEN lieten we de duurzame waarden van Toyota aan bod komen aan de hand van ondernemer Pol Fàbrega. Gedreven door het geloof dat één iemand het verschil kan maken, richtte Pol in Hong Kong stadsboerderijen op. Zijn manier om de uitdagendste vraag van de toekomst aan te pakken: hoe voed je een alsmaar groter wordende bevolking? 

Resultaat

DRIVEN werd verspreid over 21 landen en lokale markten. Elke episode kwam met een content package en afgeleiden. Zo konden we nog meer impact creëren op een kostenefficiënte manier. Lees: honderdduizenden kijkers op een entertainende en inspirerende manier in contact brengen met de drive van Toyota.

Met de DRIVEN-serie is Hotel Hungaria erin geslaagd Toyota tot leven te brengen op een manier waarbij storytelling en brand entertainment feilloos gecombineerd worden met de diepere visie en waarden van het merk. Door de focus te verleggen van auto’s naar het merk laat DRIVEN ons toe om een nieuw publiek aan te spreken met emotionele en engaging verhalen die zowel inhoudelijk als productioneel van hoog niveau zijn. Het is een showcase van waar Toyota voor staat en van inspirerende individuen die onze visie delen.

Christophe Hardy - Manager Brand Communication / Social / Olympic-Paralympic partnership - Toyota Motor Europe