Media en marketing convergeren in een sterk merk: Beestig

 

Met Beestig heeft Hotel Hungaria voor AVEVE een gloednieuw 360° A-merk op de markt gebracht dat dierenliefhebbers inspireert en informeert waar en wanneer ze maar willen. Hotel Hungaria is er in geslaagd – om vanuit een concrete nood bij een steeds grotere groep consumenten – een brug te slaan tussen AVEVE en een nieuwe doelgroep. Zonder de relatie met de vele trouwe AVEVE-klanten uit het oog te verliezen. Het agentschap heeft daarvoor een uniek team samengesteld bestaande uit tv-makers, digitaal strategen, creatieve storytellers en technisch experten die vanuit een gemeenschappelijke strategie connecteren. Niet alleen tussen consument en merk, maar ook tussen merk en media.

Claire Selis – Business Director
10 jaar nadat we met Dagelijkse kost perfect wisten in te spelen op een duidelijke culinaire nood bij de Vlaamse gezinnen, speelt Hotel Hungaria vandaag in op de vraag van dierenliefhebbers. Beestig beantwoordt de groeiende liefde van de consument voor (huis)dieren met de juiste inspiratie en informatie, en dit via alle kanalen die voor hen relevant zijn. Het is het resultaat van doorgedreven strategisch denken en van een vertrouwensvolle samenwerking tussen AVEVE, Medialaan, Lannoo en Hotel Hungaria.

Jorrit Hermans – Creative Director
Met Beestig bieden we content aan als een service. Er is niet alleen een heerlijk ontspannende tv-zondagavond op VTM, maar ook het online platform dat wordt gedragen en gevoed door een selectieve groep van ambassadeurs en influencers uit de community van dierenliefhebbers. Het is een platform vol inspirerende tips en tricks waar je op elk moment van de dag terecht kan voor de juiste informatie. We spelen in op de continue honger naar inspiratie door regelmatig interessante verhalen te verspreiden op social kanalen. Maar we weten ook dat de consument af en toe de tijd wil nemen om een goed boek te lezen, zo brachten we samen met Lannoo recent twee boeken uit die je in 100 tips uitleggen hoe je best met je kat en hond omgaat.

Nico Van de Velde – Zaakvoerder
De aanpak van Hotel Hungaria is gericht op resultaat voor alle stakeholders: merk, consument en media. We zagen in het verleden te veel versnippering. Essentieel vertrekken we van de noden en beweegredenen van de beoogde community en vertellen we een eenduidig verhaal op de voor hen relevante touchpoints. Dit kan enkel als we de expertise van sterke profielen en relevante partners doelgericht samenbrengen. Het leidt immers naar een consistente aanpak die zorgt voor herkenbaarheid binnen de community en finaal naar een verbondenheid met het merk. We pasten onze werkwijze in het verleden toe op onze eigen merken. Het is altijd ons doel geweest om te zorgen voor een connectie tussen merk en community en altijd op een organische en geloofwaardige manier.

Christel Berings – Directeur Marketing AVEVE-retail
Voor AVEVE is Beestig de ideale interface om te connecteren met het jongere doelpubliek dat we beogen. Zo versterken we in een concurrentiële omgeving ons imago als dierenspecialist, zowel online als offline. In onze winkels bieden we oplossingen voor alle dierenliefhebbers. Of je nu voor de eerste keer een dier in huis haalt of al een ervaren baasje bent: we hebben alles voor de verzorging en huisvesting van je huisdier. Het resultaat van deze online en offline benadering is een sterk marktaandeel voor het tv-programma, duizenden dierenliefhebbers op het online platform, een stijgende groep fans op social media en een succesvolle start van de boekenverkoop.