BUSINESS CONTROLLER

Je kent Hotel Hungaria van Dagelijkse kost, Olly Wannabe, Onze Natuur, Goed Volk,
Boerentrots, Beestig en nog veel meer. Hotel Hungaria is een Media- en Marketinghuis met
expertise in storytelling, en storytelling is meer dan louter een verhaal. Mensen een
emotionele connectie laten maken met een merk is een doordacht samenspel van
merkstrategie, sterke content en de juiste kanalen. De mogelijkheden zijn legio:
webplatformen, vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s non-fictie en fictie, boeken,
campagnes, PR, events, winkelinrichting, e-commerce, gaming, VR. Het is echter de juiste
content en de juiste mix van kanalen die mensen naar een merk brengt. Dat is wat wij doen,
voor onze eigen merken maar vooral voor onze vele klanten zoals Toyota Europe, SKM,
AVEVE, Umicore, Seb Calor en Test-Aankoop.

TalentApply for the job

Hotel Hungaria is gestructureerd in drie business units: Services, Ventures en Entertainment. Binnen Services werken wij voor merken en overheden, Ventures omvat 360°-merken waar Hotel Hungaria eigenaar of mede-eigenaar van is, Entertainment focust op tv-programma’s en online video. De Business Controller is verantwoordelijk voor de controlling van alle projecten binnen elke divisie, dit leidt naar rapportering op divisieniveau en op bedrijfsniveau. Hotel Hungaria is een onderneming die de voorbije twee jaren groeide van ruim €5M naar €11,5M, de verdere groei voor 2020 is – gezien de sterke contractuele pipeline – vastgezet op €14M.

Wat zal je doen

  • Als Business Controller rapporteer je aan de CEO en ligt je focus vanzelfsprekend op de business: elke week zit je samen met Producers en Accountmanagers die verantwoordelijk zijn voor een of meerdere projecten. Je stelt de juiste vragen met het oog op het behalen van de afgesproken omzet en marges. Met voldoende analyse en synthese geef je wekelijks een stand van zaken aan CEO en Business Unit Directors.
  • Een tweede aspect is commercial controlling: dit omvat het challengen van het prijsbeleid en het uitwerken van business cases voor Ventures. Een 360°-merk zoals Dagelijkse Kost of Beestig – waar Hotel Hungaria mede-eigenaar van is – omvat een tv-programma, een online platform, boeken, events etc. Wanneer wij een nieuwe Venture bedenken wordt de levensvatbaarheid ervan evenwaardig geanalyseerd op creatief en financieel vlak.
  • Je bent eveneens verantwoordelijk voor cost controlling: het opvolgen en bijsturen van de overheadkosten.
  • De bovenstaande taken leiden naar jouw eindverantwoordelijkheid voor de maandelijkse rapportering op disivieniveau en bedrijfsniveau, inclusief de consolidatie van Hotel Hungaria en onze postproductie-unit Het Montagehuis. Je werkt hiervoor samen met ons extern boekhoudkantoor.
  • Je volgt de cashflow nauwgezet op en rapporteert deze wekelijks aan CEO en Business Unit Directors, in nauw overleg met jouw collega die verantwoordelijk is voor facturatie, tax shelter en subsidies.
  • Je bent verantwoordelijk voor de opmaak van jaarbudgetten in overleg met CEO en Business Unit Directors. Je volgt de implementatie ervan nauwgezet op.
  • Hotel Hungaria maakt gebruik van het geïntegreerde systeem DzjinTonik waarin budgetten worden opgemaakt, de mensen worden gepland, de financiële evoluties van elk project worden opgevolgd etc.
  • Jouw twee naaste collega’s zijn verantwoordelijk voor facturatie, tax shelter, subsidies, verzekeringen en fleet.
  • Je wordt de eerste maanden begeleid door onze externe financiële adviseurs die sinds jaren (internationale) ervaring hebben in meerdere sectoren, en Hotel Hungaria sinds een jaar ondersteunen. Rekening houdend met jouw inwerkperiode zal je de taken van de externe adviseurs gradueel overnemen.

Jouw profiel

  • Master diploma in Finance/Economie.
  •  3 tot 6 jaar relevante werkervaring in Externe audit (Big 4) of Business Controlling.
  •  Diepgaande expertise in Excel.
  • Commitment naar rapporteringsdeadlines toe, met hoog niveau van accuraatheid.
  • Competentie om helicopter view te behouden, zelfstandig analyses uit te voeren, en zelf structuur aan te brengen in de financiële processen.
  • Mentaliteit van business partner.
  • De Media- en Marketingwereld is cool en constant in verandering. Je surft wat graag mee op alle vernieuwende tendensen die Hotel Hungaria voorspelt, of waar het bedrijf op inspeelt.
  • Je bent flexibel, toegankelijk, communiceert helder en accuraat.

We bieden jou

  • Een zeer gevarieerde job met formele verantwoordelijkheden, dichtbij het management en dicht bij de collega’s.
  • Hotel Hungaria bestaat uit een hechte groep medewerkers die in het bedrijf geloven en aandacht hebben voor elkaar.
  • Relevante opleidingen stimuleren we, onverwachte feestjes ook …
  • Een contract van onbepaalde duur, rekening houdend met jouw ervaring en steeds marktconform met de gepaste extralegale voordelen.

Hoe solliciteren

  • Solliciteren is mogelijk tem 31/01/2020
  • De gesprekken met CEO en onze externe financiële adviseur zullen plaats vinden in de loop van de maanden januari en februari 2020.